KPN stopt vanaf 1 mei met haar jongerenmerk ‘Hi’. Klanten behouden hun huidige abonnementen en voorwaarden. Het merk werd door KPN in 1996 in het leven geroepen om meer jongeren te trekken.
Hi-klanten worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar KPN. De Hi-abonnees krijgen een ‘upgrade’ als ze volledig overstappen. Het is nog onduidelijk wat de opwaardering precies inhoudt. KPN stopt met het merk omdat ‘met de komst van 4g de specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe gegroeid zijn’, aldus de provider. Hi is dus niet onderscheidend genoeg meer ten opzichte van andere merken en het past binnen de strategie van het bedrijf om de organisatie, processen en producten te vereenvoudigen.
KPN sluit de 52 bestaande Hi-winkels en zegt dat het binnen KPN plek heeft voor de ‘meerderheid’ van de medewerkers. Simyo en Telfort blijven wel bestaan als ‘goedkope’ providers van KPN. KPN heeft, inclusief Hi, Telfort en Simyo, 7,5 miljoen mobiele klanten in Nederland. Hoeveel daarvan bij Hi zaten vermeldt de provider niet.